نخستین پارک علم و فناوری های نرم و هویت ساز راه اندازی می شود

تهران-ایرنا-رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: نخستین پارک علم و فناوری های نرم و هویت ساز در کشور در آینده نزدیک در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو روز یکشنبه در نشست خبری سومین کنگره بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ افزود: توجه ویژه به کار و اشتغال از طریق شرکت های دانش بنیان از مهمترین فعالیت های این مجموعه است.
وی برلزوم نگاه علمی و پژوهشی به حوزه وب تاکید کرد و گفت: هرچند به شکل کاربردی فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما کارهای علمی و پژوهشی چندانی در این زمینه انجام نشده است.
ایمانی بیان کرد: در دنیا کارهای خوبی در این حوزه انجام شده اما در کشور ما کمتر به این حوزه از نگاه علمی و پژوهشی پرداخته شده است.

** برگزاری سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در تهران
وی به برگزاری سومین کنفرانس وب پژوهی در تهران اشاره کرد و گفت : این کنفرانس با حضور محققان داخلی و خارجی روزهای 30 و 31 فروردین ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می شود.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ به ارسال مقالات از 10 کشور دنیا اشاره کرد و گفت: 149 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است‌.
ایمانی، نگاه علمی و پژوهشی به حوزه وب، شناسایی ابعاد ناشناخته وب، آشنایی بیشتر با شاخه های مختلف این حوزه، ورود توانمندی های این حوزه به محیط های علمی و جلب توجه استادان و صاحب نظران به این حوزه از مهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.

** درحوزه وب پژوهی در قاره آسیا کار زیادی انجام نشده است
دبیر سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت: در حوزه وب پژوهی علاوه بر ایران در همه کسورهای آسیایی کار زیادی انجام نشده است.
دکتر محمد جواد کارگر در ادامه این نشست خبری، اظهار کرد: این کنفرانس به همین دلیل مخاطبین زیادی از خارج کشور پیدا کرده و محققان 10 کشور از جمله هند، مالزی، عمان و بنگلادش به این کنفرانس مقاله علمی ارسال کردند.
وی به برگزاری نمایشگاه کسب و کار موفق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از 29 تا 31 فروردین ماه در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهس در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
کارگر ادامه داد: محقق بلژیکی به صورت داوطلبانه اقدام به برپایی کارگاه آموزشی در حین برگزاری این مراسم علمی خواهد کرد.
وی ، برگزاری 8 کارگاه آموزشی و برپایی سه سخنرانی کلیدی دانشمندان از کشورهای هلند، انگلیس و ایتالیا را از دیگر برنامه های این کنفرانس برشمرد و گفت: نشست تخصصی آینده وب با حضور محققان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی روزهای 30 و 31 فروردین ماه با حضور جمعی از محققان داخلی و خارجی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.